Carmel

19 april 2015 - Carmel-by-the-Sea, California, Verenigde Staten

Vandaag begon de dag prima. Op 500m afstand van ons hotel was een oldtimer-beurs. Mooie klassieke auto's.

Paar km verderop zaten er elephant seals. En niet een paar, maar wel een paar honderd. Grote logge beesten.

Hearst Castle bekeken aan de buitenkant, de $ 25 entree is toch wel wat veel, zeker bij de huidige koers van de dollar.

Daarna verder de Pacific Highway op. Erg mooie route langs de kust. Lijkt wel wat op de Great Ocean Road die ik vorig jaar heb gereden.
Wel heel erg mooi.

Er staan bomen van wel 100m hoog, mooie bruggen en hoge kliffen. Deze mooie route eindigt in stadje Carmel. Daar is Clint Eastwood burgemeester geweest. Een mooi breed zandstraat met hoge golven waar surfers zich op uitleven. Leuk dorpje van maar 4000 inwoners. En een bijzondere wet. Je mag hier zonder vergunning niet op naaldhakken lopen. Tis een weetje, ik gooi 'm er maar in (ik=wikipedia).

Ingecheckt in hotel in Salinas. Gegeten in steakhouse, mmmmm.
En nog wat boodschappen gehaald bij de Walmart (Albert Heijn van usa), met maar liefst 20 kassa's.

1. Ron:
    19 april 2015
    Hebben jullie ondertussen al een vergunning? . Dat zijn nog 'ns oldtimers zeg, mooi! En dan die beesten, prachtig. Zo vlak langs de route? Het is ondertussen al een heel gevarieerde reis aan het worden. Ben benieuwd wat we nog gaan zien en horen. Geniet er van!
  2. Ad en Koos Verhagen:
    19 april 2015
    Koos heeft alweer een auto uitgezocht :-)
    Maar wat zag ik nou???....Je lag er ook tussen op het strand !
    Geintje moet kunnen :-)
    Geweldig wat jullie allemaal al gezien hebben en nog te zien krijgen?!
    Groetjessss en genieten maar !
  3. Jan en fien boom:
    19 april 2015
    ik moet de foto"s nog bekijken maar dat duurt een tijdje dus eerst maar een berichtje sturen hier is alles goed heel mooi weertje en veel zon we zullen maar zeggen tot morgen en een paar fijne dagen gr pap enmam.