Las Vegas 3.1

12 april 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend naar de Golden Nugget geweest. Er staat daar een klomp goud van 15kg, de grootste ter wereld. In het oude centrum kunnen mensen ($20) over het publiek zweven aan een katrol. Mooi om te zien. Ook naar de pawn shop geweest, bekend van tv. Old man, big Hoss en Chumlee. Klein en druk. En de mannen zelf waren er helaas niet.

Door naar volgende grote hotel & casino. Circus Circus met, jawel, een gratis circus. Eindelijk iets gratis !!!
Voordat je kunt gaan zitten moet je eerst door soort speelhal/kermis. Slim concept. Met kinderen ben je dan alsnog een godsvermogen kwijt.
Na het trapezenummer, jongleeract en goochelaar houden we het voor gezien.

Eten in The Venetian, het grootste hotel ter wereld. Ze hadden daar nog een leuk handmade tafeltje te koop staan ......

Na het eten (donker) naar de vulkaanuitbarsting bij The Mirage geweest. Grote vlammen. Daarna naar de fonteinen van Bellagio. En als laatste naar de Stratosphere, hoge toren aan het begin van The Strip voor een fantastisch uitzicht. Voor de durfals super attracties, extreme en insane, skyjumpen. Youtube maar eens op Stratosphere Las Vegas ..... Disneyland voor volwassenen ! ;-)

Morgenochtend om 8u gaan we de huurauto ophalen. Dan een rit van 5u naar de Grand Canyon. Daar zullen we ook blijven slapen. Mijn tomtom is omgebouwd naar amerikaanse kaart van 2008, dus dat wordt spannend. We slapen in Valle, een heeeeeeel groot gehucht van 793 inwoners, dat wordt een overgang vanuit Las Vegas. Terugblik op Vegas : alles is hier supergroot, supertoeristisch, maar we vonden het alletwee erg indrukwekkend. Een soort Disney land voor volwassen. Wat hier ook erg "hot" is is "bullets and burgers". Je mag dan zelf een geweer (of machine gun) uitkiezen, schieten en daarna hamburgers eten.

Maar twee volle dagen Vegas is genoeg. Op naar Grand Canyon !!

1. Yara:
    12 april 2015
    Oh zo gaaf!! De schildpadden hebben gegeten :) succes met de volgende rit
  2. Ron:
    12 april 2015
    Hee Peter, hartstikke leuk om te lezen en zien! Het lijkt wel of je daar ogen en oren tekort komt. Weet je zeker dat Frank er bij is? Ik heb hem op nog geen een foto gezien .
    Alvast veel plezier bij de Grand Canyon, dat zal net zo indrukwekkend worden. Toch geen last van hoogtevrees? Veel plezier nog samen!
  3. Ad en Koos Verhagen:
    12 april 2015
    Ruststand 1 - 1 haha ff katten maar dat weet je vast al,2e helft net weer begonnen :-)
    Wow Peter weer een geweldig verhaal en foto's ,Stratosphere al verschillende keren gezien op facebook doodeng dat gekke ding dat buiten de toren gaat voor geen goed ga ik daar in !!
    Jammer dat er nogal veel foto's bijzitten die een rare kleur hebben...veel paars en rood.
    Maar wensen wensen jullie een goede rit naar de Grand Canyon,als jullie er komen met je omgebouwde tomtom haha
    Ach jullie hebben een Hollandse euh Amerikaanse mond zal best lukken !! ;-)
    En ja ik sluit me daar bij aan,waar is Frank??? LOL
    Lang verhaal vandaag veel plezier samen !!
    Wacht vol ongeduld de foto's af van de Grand Canyon,al veel van gezien maar in het echie heel mooi vermoed ik...beetje veel jaloezie mijnerzijds !
    Stand nog steeds 1 - 1 Tja wie kaats.....!!!
    Groetjesssss
  4. Jan en fien boom:
    12 april 2015
    fijne rit naar naar de grand canion en samen lekker genieten gr mam en pap