Los Angeles

16 april 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanochtend op zoek gegaan naar een goede plek om het hollywood-teken te fotograferen. Eventjes leken mijn tomtom en ik weer geen vrienden te worden, een wegomlegging op precies 1,5km voor de foto-plek. Gelukkig zijn we via omweggetje toch op de juiste plek gekomen.

Daarna door naar Hollywood, Kodak Theater, Chinese theater (handafdrukken van sterren) en Dolby theater, de plek van de oscar-uitreiking. Er zat maar voor 1 uur in onze parkeermeter, dus tempo bleef hoog. Walk of fame met alle sterren.

Beverly Hills met de Sunset strip, sunset boulevard, beverly drive, nog steeds geen ruzie met tomtom.

Ook nog langs het huis van The Fresh Prince of Bel-Air geweest. Over de muur een foto gemaakt, gelijk een tuinmannetje met bladblazer die naar buiten kwam. Maar toen waren we alweer weg.

5th Helena Street in Bentwood, het huis waar Marilyn Monroe is overleden. Echt een hele mooie dure woonwijk.

Plan was om stipt 16u op Santa Monica Boulevard te zijn en ook in die missie zijn we geslaagd. Hier is ook een pier die in tegenstelling tot Scheveningen wel lekker lijkt te draaien. Wat heerlijk gezellig druk. Met cappucino op bankje in het zonnetje gezeten. Fantastisch. De pier is ook het officiele eindpunt van route 66.
Er is ook een achtbaan, reuzerad en nog wat attracties. Mooi hoor.
Op de boulevard hapje gegeten en gekeken naar de zonsondergang. Die is hier rond 19.30u.

Weer in onze huurauto en van Santa Monica beach naar Venice beach. Met wat moeite de auto geparkeerd, naar de boulevard. Met open mond staan kijken. Het is of grk, of stoned of bezopen. Als we teruglopen naar de auto roept Frank dattie Stromea ziet. Hij staat op 1 m afstand. Frank of het Stromea is en hij zegt ja !!!! Onze eerste celeb in LA hebben we te pakken. Jammer genoeg niet om foto gevraagd. Google zegt dat hij deze week optreedt in las vegas en Indio (vlakbij palm springs). Jaaaaaaaaaaa goed gezien Frank. Formidable !!!!!!

Wat gedronken en terug naar Pasadena. Afstand van Venice beach naar hotel in Pasadena is 50km. Om een indruk te geven hoe groot deze stad is ......

1. Jan en fien boom:
    16 april 2015
    hallo franck en peter het zijn allemaal geweldige fotos maar ik mis jullie eigen huur wagen of mag die er niet op maar dat holliwood is toch wel heel mooi en beginnen jullie af te tellen. gr mam en pap.
  2. Ron:
    17 april 2015
    Jullie hebben een druk programma zeg! Wel veel te zien. Nog ergens een momentje van rust om van wat blonde natuur te genieten? . Of worden die foto's door Roland gecensureerd?. mooie witte huurauto! Geniet er van en doe Bud Weiser de groeten!
  3. Jan en fien boom:
    18 april 2015
    wat een mooie fotos en dan die mooie wagens maar er zijn wel hele oude bij we wensen jullie nog veel goede en veilige kilomers toe en nog een paar hele mooie dagen gr pap en mam.